24 sep. 2010

Träning med kidsen för första gången

Igår så tog vi bussen mot M’filou själva för första gången där skulle vi titta hur en träning med barnen gå till. Vi kom dit levande och vi åkte inte vilse, det var två bytte för att komma dit. Nu kan vi ta oss till ett av dem tre ställe vi kommer att jobba på. När vi kom fram såg vi några barn som hade varit där ganska länge och vad gjorde dem jo dem spelade fotboll innan deras träning, min kollega Martin sa såhär till sig själv: dem kommer vara trötta innan träningen börja. Men det var dem inte när träningen började. Vi blev presenterade inför dem och dem var hur trevliga som helst. Dem här barnen har verkligen respekt för deras ledare det spelar ingen roll om det deras tränare eller någons annans lag tränare dem visar respekt och lyssnar.
När dem skulle kolla hur många som hade kommit så fattades ganska många, anledning var dem skulle spela match dagen efter så vissa kom inte för det. Så jag och Martin ställde upp och spelade tillsammans med dem, riktigt kul var det. Det skulle vara en lätt träning för att spara kraft för matchen. För mig och Martin så var det här dagen träning eller veckans. Det behövdes. Jag hade tänkte att jag skulle ta några kort men i och med att man spelade så var inte lätt jag lämnade min kamera inne på omklädningsrum. Jag lärde känna några namn men man glömmer dem fort. Ett namn satt kvar i huvudet i alla fall. Han kommer jag inte att glömma. Förresten dem barnen vi tränade med deras ålder var en blandning av 9-12 åringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar