2 sep. 2010

Resan har börjat...


Det man har längtat sedan man fick veta att man skulle åka ner till Kongo har äntligen börjat. Man är mer peppad.
Men det har inte börjat riktigt riktigt än för nu ska man på utbildning i tre veckor där man kommer att få mer info om landet. 

Jag vet inte vad man ska säga, det här har jag längtat länge. Men nu är det snart.
Att man kan ha en sån längtan, när man inte vet vad som väntar. Så för att kunna göra något som man älskar det är jo en verklig dröm. Min dröm har gått i uppfyllelse.

Nu väntar en utmaning i åtta månader. Varken jag eller min kollega som jag kommer att jobba med vet inte vad som väntar oss som sagt, men vi ser fram emot allt som kommer att hända i våra liv. Jag hoppas att vi kommer att tillföra något i dem barnen man kommer att möta och leva med i den tiden man är nere i det mörka Afrika som dem flesta säger.
Hoppas folket här hemma kommer att tänka på oss på det vi gör, att ni önskar oss all lycka.
david

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar