11 okt. 2010

Nu har det gått en månad sedan man landade i Kongo

Vad tiden går fort, nu har man varit här i en månad det känns mer men det är det inte och nu kommer man att börja antal månader kvar. Det känns inte okej. Vi har det fint i det här landet, folk är trevliga, dem är mer öppna än hemma i Sverige. Det är kanske beror på hur man har det som gör att man blir som man blir. Den här månaden som jag har varit här känns mer än så, folk som vi har träffat har hjälpt oss med allt vi har gjort. Vi hade inte klarat oss som vi har gjort hittills utan dem. Tack Gud att det finns goda människor.
Projektet kommer igång igen om en vecka. Det har varit paus p.g.a. skolstart. Barnen behöver komma igång med skolan och ha koll på deras schema så dem vet när dem ska träna fotboll. Så det är inte bara fotboll det här projektet syssla med som jag kanske har sagt förut, jag kommer inte ihåg riktigt om jag har berättat det. Det finns barn till exempel deras föräldrar inte har råd att betala deras skolböcker, så GOTHIA köper böcker för dem barnen så dem kan gå i skolan. Sedan för att pusha dem barnen som är aktiva, så har dem också fått lite böcker. Jag hade verkligen ingen aning om det här. Jag tyckte att det var en fantastiskt grej. Det är så kul att se hur tacksam barnen blir av den lite grej dem får. Det är inte kanske lätt för er som är där hemma som inte ser det, önskar att varenda svensk ungdom kunde uppleva det här. Det skulle ändra det svenska samhället utan tvekan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar