5 okt. 2010

Flytt till familjen



Nu har jag kommit till den familj jag kommer att bo hos under min tid i Kongo. Vilken familj, man känner sig välkommen redan vid dörren innan man har satt sin fot i huset, så kände jag i alla fall vet inte om det kändes så för dem andra som har bott här, men ser man på bilderna så kan man se att dem trivdes verkligen. Familjen heter LOUFOUNDOUSSOU. Nu börjar det verkliga livet här nere i Kongo. Som jag ser fram emot min tid här i familjen och i Kongo. Innan vi skulle skiljas jag och Martin så var det lite sorgigt men vi vet att vi kommer finnas här för varandra, vi kommer att träffas varje dag. Familjen är van vid att ta emot volontärer och Gud har välsignat den här familjen. Det här är min andra gång jag träffa dem men jag kan säga att dem är vänliga. Jag har redan blivit en medlem i familjen mitt namn blev: David LOUFOUNDOUSSOU, fint vad? Har inte träffat hela min familj än, så jag vågar inte säga hur många dem är än, men jag lovar att det kommer snart. Jag kommer med min nya adress också så smått. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar