25 okt. 2010

Ibland glömmer man bort att man bor i ett annat land




Jag trivs mycket bra med kongoleser, min familj, ledarna på Gothia och alla människor man möter. Ingen har varit otrevlig mot oss. Från och med måndag kommer jag att vara på ett av dem tre ställen som Gothia har, jag blev placerad i Thomas Sankara och kommer också att vara i M’filou som är huvud center. Jag kommer att vara i Thomas Sankara fyra dagar i veckan och i M’filou en dag. Nu kan man säga att man startar igång på riktigt. Min vän Martin kommer att vara i den andra site som heter Mansimou.
Vi kommer att ha många besök från och med nu på måndag av bland annat Gothia ledningen från Sverige tillsammans med BK Häcken och Fiskbäcks Missionsförsamling. För dem är det första gången dem kommer hit ner så vi håller på att förberedda oss så att man kan ta emot dem på ett trevligt sätt och passa på för att visa dem att här har dem byggt en framtid för många barn. Sedan kommer dem att åka vidare till Kimpesse i Kongo-Kinshasa för att inviga den nya anläggning, vi ta med oss ett lag härifrån för att kunna spela en invignings match för den nya fotbollsformationen i det andra Kongo. Något som kommer att vara kul att vara med om för både oss och barnen. Under den här veckan som gått så har vi haft besök av Jonas Thorängen från equmenia, riktigt kul att ha honom här, att få chansen och visa honom det vi gör här. Han tyckte om jobbet Gothia gör här och det är nåt som vi också tycker och är imponerad av. Att man kan ha en sån kärlek för barnen och att barnen i sin tur lyssnar på ledarna, jag önskar alla er hemma hade fått chansen och se det här, men ni kommer att få höra och se när vi har kommit hem, jag lovar er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar