11 okt. 2010

Första hand tvätt



Idag skulle jag vakna och tvätta mina kläder och det inte det där som man gör hemma man slänger kläder in i tvättmaskin sedan gör maskinen jobbet, här skulle jag gnugga varenda plagg, från underkläder till jeans. Hade inte gjort det på länge, efter några plagg kände jag att mina händer har blivit messiga. Jag skulle hålla på tills jag var klar med allt. Sedan när man kom till den punkten om att hänga de så hade jag inte plats för allt. Jag blev tvungen att tvätta dem kläderna jag behövde ganska fort. det gick bra, dem andra slängde jag in i rummet igen i väntan på nästa gång, får se när det blir, det är inte imon i alla fall.
Jag och Martin skulle träna med GOTHIAs division tre lag, vi såg fram emot det. Träningen började fint, men något som jag märkte var att kondition finns inte där längre efter 40 min började jag gå, jag kunde inte springa, jag började få ont i huvudet, det var tecken på att man inte hade druckit tillräckligt, jag var tvungen att hoppa av efter 40 min, pinsamt kan man tycka om man ska kunna träna ungarna och inte har kondis själv, det kommer inte bli samma tempo men jag måste börja ta tag i mitt liv och tänka på min manliga figur, den håller jag på att tappa. Efter en stund hoppade min vän Martin av också. Varför vi ska träna med det laget är för att hålla sig i form, det är jättebra för oss så att man inte kommer hem otränade. Jag ska försöka komma hem till Sverige vältränade och med en ny attityd. Dagen avslutades med en dusch och mat och nu ska jag lägga mig. Imorgon är en ny dag och varje dag har sina utmaningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar