5 okt. 2010

Andra dagen hos familjen

lördagen den 2 oktober 2010

Dagens program var att gå upp och vänta på vår handledare som skulle hämta mig för att plocka Martin hem hos honom och sedan ta sig till Stade Marchand. Där spelade GOTHIAs division tre lag mot D.N.(Diables Noir) det var kul att titta på men de förlorade med 4-0, ändå så var dem nöjda med det för dem förlorade stort sist dem möts. Varmt var det, fattar inte hur dem kunde spela i det värmen även om dem säger att dem är vana vid solen. Nej tack säger jag. Efter det skulle vi ta oss till M’filou för att se när kidsen skulle få ledighet, men när vi kom fram så var inte en enda unge ledarna var lite förvånade som oss, för barnen hade gett själva ledighet. Vi stannade där en stund sedan kom vi på att vi behövde handla lite jag och min kollega, vi frågade om det dem visste ett bra ställe vi kunde åka till och det fanns men de ville inte att vi skulle åka själva dit, det blev så att en ledare som är ansvarig för det sociala biten vår kompanjon. Han skulle hjälpa oss med att pruta, och det gjorde han också, köpte en byxor på halv pris av det säljare hade börjat med plus att vika upp den för den var lång. Jag tycker att jag gjorde ett bra köp, det skulle bli skjorta med men det blev för varmt och det var mycket folk, jag svettas här nere mina vänner. Jag har aldrig svettas som jag har gjort hittills och det är bara tre veckor som har gått, tänk er då jag ska vara här i åtta månader, käre nån. Men men jag lever värmen ska inte vara ett hinder. Jag ska bekämpa det på ett bra sätt.
Jag lärde mig hur jag ta mig hem från central station, var lite nervös bara för en ledare sa till mig att om jag missa där jag skulle hoppa av skulle dem köra mig tillbaka eller till en annan ort, det gjorde att jag blev nervös och jag tittade så nog alla hållplats så att jag inte skulle missa. Det funkade bra, det som är kvar är att ta sig härifrån som jag inte har lärt mig än men min familj säger att det är så svårt och jag litar på dem.
Tiden går fort vet om ni märker det där hemma, snart kommer jag att börja räkna att det är så många månader kvar och det vill jag inte ens tänka på. Jag ska njuta min tid här och jag hoppas att ni där hemma tänker på mig. För jag har er alla i mitt hjärta jag har inte glömt er, det ska ni veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar