21 nov. 2010

Jag gillar söndagar av många anledningar


Under veckan har man fullt upp med träningar och fixa papper. Men när det blir helger så har man fullt upp på lördagar hela dagen. Men söndag är man ledig hela dagen eller så spela vi match (ledarna). En av grejerna som gör den dagen speciell är samtalet som jag alltid vänta på söndagar. Nämligen när familjen ringer det gör mig väldigt glad. Det gör att resten av dagen blir hur bra som helst. Det är inte så att man saknar hem men det är kul att höra röst från nära och kära. Ni ska veta ni hemma att man saknar er men ni vet att jag kommer tillbaka, jag får njuta mina dagar här.
Jag har det fint som jag har sagt många gånger. Nyheter här är att det kom en influensa som alla kongoleser måste vaccinera sig, vi blev också tvungna att vaccinera oss. Vi är vaccinerad och det känns tryggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar