25 mars 2011

Träning med barnen

Att det finns många utmaningar i den världen är det tvekan om. Det finns olika sätt man kan utmanas på. Igår hade jag en träning med barnen mellan 9-13 år, jag tror inte jag har utmanas så som det blev igår. Jag kommer på träningen och det ska vara tre ledare som ska jobba med dem barnen tillsammans med mig. Jag är på plats i tid för att kunna förbereda lite innan. Men det visade sig att dem andra skulle inte komma alls. Då var jag ensam helt plötsligt, vad gör man då? Jo då gillar man bara läge och kör på bara. Jag tog materielet och körde med barnen. När jag skulle räkna hur många barnen det var, det visade sig att dem var 35 ungar. Helt otroligt och barnen ni vet själva i den åldern så kan dem inte sitta stilla. Dem pratar, lyssnar men frågar du dem var du sa till dem så säger dem att de inte hörde. Man blir lite frustrerad sedan tänker man bara att det är barnen och i den åldern så är dem så.
Jag lärde mig mycket av det, man lär sig hur man ska hitta på något som gör att dem blir intresserad. Dem övningarna jag hade förberett var jag tvungen att ändra för jag såg att det inte skulle fungera. Dem spelade och hade kul i slutet av träningen tyckte dem själva att man skulle göra samma sak varje träning, men jag var tvungen och säga till dem att jag ändrade det hade förberett.
Så kan det gå ibland men det är kul, för det ingår i paketet.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar